PC-Käyttäjät  ry                                       19.9.1990

Jäsenkirje 2/90

Syyskokouskutsu

Yhdistyksen sääntöjen mukaan syyskokous on pidettävä vuosittain hallituksen määräämänä päivänä marraskuun loppuun mennessä. Tänä vuonna tuo päivä on 20.11.90 ja aika 17.00. Kokoonnumme Esselten tiloissa, Sinimäentie 14, Espoo. Tilaisuus alkaa yrityksen ja oheislaitteiden esittelyllä, jonka jälkeen alkaa syyskokous.

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat, lainaus säännöistä:

Jäsenmäärä

On edelleenkin nousemaan päin. Tuhannen jäsenen raja meni rikki joskus kesällä ja nyt meitä on 1021. Yritysjäseniä on jo 10, vaikka minkäänlaista markkinointityötä ei olekaan tehty.

Logokilpailu

Syksyllä alkanee suunnittelukilpailu yhdistyksen logon luomiseksi. Kilvasta tarkempaa juttua jäsenlehden seuraavassa numerossa. Artistit voivat jo valmistautua henkisesti.

Julkisohjelmat

Yhdistyksessä on tekeillä julkisohjelmaopas, joka toivottavasti tuo selkoa näiden ohjelmien laajaan leegioon. Opas ilmestynee kuitenkin vasta ensi vuonna, mikäli työn nykyvauhdin perusteella jotain voi ennustaa...

Ohjelmia on kuitenkin edelleen saatavissa joko Raimo Jängältä (Tehtaankatu 25 C 75, 00150 HKI) tai Ari Järmälältä ( Honkanummi 4, 08680 Muijala). Lähetä alustettuja levykkeitä, palautuskuori postimerkkeineen ja lyhyt selostus, minkätyyppisiä ohjelmia kaipaat, niin saat paluupostissa levykkeesi täynnä julkisohjelmahelmiä. Kopionti saattaa kuitenkin kestää jonkin aikaa, varsinkin, jos työ ruuhkautuu.

Julkaisujärjestelmät -lehti

Makromakko Oy:n ja PC-Käyttäjät ry:n välisen sopimuksen mukaan yhdistyksen jäsenet voivat saada Julkaisujärjestelmät -lehden (vuosikerta 1990) edullisesti. Lehteä jaetaan ilmaiseksi ATK-Instituutissa pidettävissä tiistaikokouksissa (siis 9.10. ja 11.12.). Toinen tapa saada lehti on pyytää sitä kirjallisesti Ari Järmälältä, Honkanummi 4, 08680 Muijala, jolloin lehti postitetaan. Postitetuista lehdistä veloitetaan 30 mk/kpl - pankkisiirtolomake seuraa lehden mukana.

Jäsenmaksut

Vaikuttaa siltä, että Tietotekniikan liitto on korottammassa ensi vuoden jäsenmaksuja 10 prosentilla nykyisistä. Ensisijainen jäsenyys olisi tällöin 218 mk ja toissijainen 48 mk, opiskelijat 97 mk. Liiton jäsenedut säilyvät entisellään: Tietoviikko ja Tietotekniikka -lehdet. Yhdistyksen tarjoamat lehtialennukset ovat: Mikro PC -lehden kesto- ja vuositilaushinnasta 27%:n alennus ja Tietokone -lehdestä 30%:n alennus.

Yhdistyksen toiminta syyskaudella 1990

Vierailut ja kokoukset

Apple Computer:     Katsaus Mac -perheeseen, Graafisen käyttöliittymän
                    historia ja kehitys, multimedia, demoja.
Aika:               30.10.90 klo 17.00
Paikka:             Apple, Vitikka 4, Kilo, Espoo.
Ilmoittautuminen:   24.10. mennessä Ari Järmälälle, puh. 912-144274(t) tai
                    PCUF mail jarmala, mukaan otetaan max 25 henkeä.

Suomen Yhdyspankki: SYP:in mikropalvelut
Aika:               7.11.90 klo 18.00
Paikka:             SYP, Hämeentie 46, Helsinki
Ilmoittautuminen:   19.10. mennessä Heimo Sertille/Esselte, 90-52721,
                    max 20 henkilöä.

Syyskokous:         Sääntömääräinen syyskokous
Aika:               20.11.90 klo 17.00
Paikka:             Esselte Oy, Sinimäentie 14, 02160 Espoo (Mankkaa)
                    Samalla tutustumme Esselte Oy:hyn ja oheislaitteisiin.
Ilmoittautuminen:   2.11. mennessä Heimo Sertille/Esselte, 90-52721.

Hewlett-Packard:    PC- ja oheislaitteet, New Wave.
Aika:               27.11 klo 16.30 - 18.30
Paikka:             Piispankalliontie 17, 02200 Espoo (Niittykumpu)
Ilmoittautuminen:   22.11. mennessä Ari Järmälälle, puh. 912-144274(t) tai
                    PCUF mail jarmala, mukaan otetaan max 25 henkeä.

Tiistaikokoukset

Pidetään pääsääntöisesti ATK-Instituutissa ( Itä-Pasilassa, Rautatiel.k. 5, ) joka kuukauden toinen tiistai klo 17. Sisäänkäynti on vastapäätä messukeskuksen pääsisäänkäyntiä. Tänä syksynä emme enää kokoonnu mikroluokassa, vaan tavallisessa luokassa, koska näin mahdumme paremmin - luokan numero ilmoitetaan ala-aulassa neuvontapisteen ikkunassa.

Päivä    Klo  Aihe

09.10.90 17 Ääni-iltamat: MIDI, musiikkikortit Midiland esittelee MIDI -järjestelmiä. 13.11.90 17 Microsoft Office -tuoteperhe, mm. Windows 3, Excel, Windows Word Huom!!! Paikka: Link-Yhtiöt, Koulutuskeskus, Karvaamokuja 4, 00380 Helsinki (Pitäjänmäki). Ilmoittautuminen: 8.11. mennessä Ari Järmälälle, puh. 912-144274(t) tai PCUF mail jarmala, mukaan max 30 henkilöä. 11.12.90 Omajulkaisut käytännössä Millaisin laittein, millä tavoin, missä sudenkuoppia yms. Makromakko Oy:n Markku Porvari kertoo kokemuksistaan.
Tervetuloa tilaisuuksiin!
Hallitus

Ps. tämä kirje on luettavissa yhdistyksen sähköpostilaatikossa ja se tulee kaikille jäsenille myös postitse. Ilmoittautumislistoja ei varata täyteen asti, ennen kuin kirje on tullut postista.