PC-Käyttäjät ry                                       15.9.1993

Jäsenkirje 2/93

Yhdistyksen sääntöjen mukaan syyskokous on pidettävä vuosittain hallituksen määräämänä päivänä marraskuun loppuun mennessä. Tänä vuonna tuo päivä on 25.11.93 ja aika klo 17.00. Kokoonnumme Digital Equipment Corporationilla Niittymäentie 7, 02200 Espoo. Paikka on siis Niittykummussa, HPY:n puhelinluettelon kartan ruutu 13/43-73. Aluksi pidämme syyskokouksen ja sen jälkeen on tiedossa infoa DEC:n tuotteista ynnä buffetti. Istumapaikkojen järjestämiseksi kaikille kannattaa ilmoittautua saapumisestaan kokoukseen Ari Järmälälle viimeistään 18.11.

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat, lainaus säännöistä:

Mikäli yhdistyksen jäsen haluaa saada jonkin muun asian yhdistyksen kokouksen käsiteltäväksi, on hänen siitä kirjallisesti ilmoitettava hallitukselle niin hyvissä ajoin, että asia voidaan sisällyttää kokouskutsuun.

Tiistaikokoukset

Pidetään pääsääntöisesti ATK-Instituutissa (Itä-Pasilassa, Rautatiel.k. 5) tiistaisin klo 17. Tänä syksynä päivä ei aina ole kuukauden toinen tiistai (huom!). Sisäänkäynti on vastapäätä messukeskuksen pääsisäänkäyntiä. Kokoontumispaikka kerrotaan tarkemmin ala-aulassa neuvontapisteen ikkunassa, tavallisesti olemme olleet uudella puolella pohjakerroksessa luokassa K034. Koska nyt on yhdistyksen kymmenvuotisjuhlavuosi, pyritään kokouksiin järjestämään myös kahvitarjoilu ja purtavaa.

19.10.93 CD-ROM -tekniikka ja -sovellukset
Asiantuntijat kertovat tuotteistaan ja demoavat niitä. Esittelyssä ovat ainakin Otavan tietosanakirja, HPY:n elektroninen puhelinluettelo ja Helsingin Yliopiston kansallisbibliografia Fennica. Myös Kodakin Photo-CD-järjestelmää esitellään. Huom: kuukauden kolmas tiistai.

16.11.93 PC:n mittaus- ja säätöjärjestelmät
Pasi Soldan Mespek Oy:stä kertoo PC:hen liitettävistä mittauskorteista ja -ohjelmista ynnä muista aiheeseen liittyvistä seikoista. Demoja. Huom: kuukauden kolmas tiistai.

14.12.93 Tietoverkot
PC-Käyttäjät ry:n sähköpostilaatikon sysopit, Jari Nopanen etunenässä, kertovat uusimmista tietoliikennepalveluista. Päähuomio Internet-verkon palveluissa: Email, Usenet News, IRC, Telnet, Gopher, FTP, Finger, Talk, NNTP. Demoja. Huom: kuukauden toinen tiistai.

Vierailut ja kokoukset

4.10.93 klo 17 Lotus Finland
Näemme mm. 1-2-3:n uusimman Windows-version sekä Ami Pro:n ja muitakin Lotus-tuotteita. Paikka on Malminkaari 23 A, 00700 Helsinki, HPY:n kartan ruutu 36/83-57. Ilmoittautuminen Ari Järmälälle viimeistään 30.9. Mukaan mahtuu enintään 40 henkilöä.

25.10.93 klo 8.30 Syysretki
Lähdemme bussilla Helsingistä rautatieaseman ja postitalon väliseltä parkkipaikalta klo 8.30. Ensin suuntaamme ICL:n Kilon mikrotehtaalle, jossa viivymme n. kaksi tuntia tutustuen ICL:ään, tehtaaseen ja tuotteisiin. Nousemme bussiin ja ajamme lounaalle. Sitten suuntana on Hyvinkää ja Kone Elevators klo 13.30, jossa kuulemme kokemuksia sähköpostista ja tietoliikenteestä maailmanlaajuisessa yrityksessä. Tutustumme myös hissituotantoon. Lopuksi riennämme Keravalle ja Koffille, jossa näemme uuden tuotantolaitoksen. Helsinkiin palaamme n. klo 18.45. Ilmoittautuminen Ari Järmälälle viimeistään 14.10. Mukaan pääsee vain bussillinen (n. 30 henkeä) jäseniä.

25.11.93 17.00 Syyskokous
Ks. toisaalta tästä kirjeestä tarkemmat tiedot.

Edellä mainitut ilmoittautumiset Ari Järmälälle puhelimitse numeroon 912-154 423(t) tai 90-222 6428(k) tai sähköpostitse osoitteeseen jarmala@pcuf.fi. Kerro kuka olet, mitkä ovat yhteystietosi ja mihin tilaisuuteen olet ilmoittautumassa.

Tervetuloa tilaisuuksiin!
PC-Käyttäjät ry, hallitus