Helsingissä 24.1.1995

Kevätkokouskutsu

Hyvä PC-käyttäjät ry:n jäsen, yhdistyksen sääntöjen mukaan kevätkokous on pidettävä vuosittain hallituksen määräämänä päivänä maaliskuun loppuun mennessä.

Tänä vuonna tuo päivä on keskiviikko 22. maaliskuuta 1995 ja aika klo 17.00. Kokoonnumme Canon Oy Ab:llä, Kornetintie 3, Pitäjänmäellä, Helsingissä (katso HPY:n puhelinluettelon karttalehti 24, ruutu 48-78). Kevätkokouksessa käsitellään yhdistyksen vuoden 1994 toimintaan liittyvät asiat, jotka on määritelty sääntöjen pykälässä 8.

Kevätkokouksen jälkeen saamme kuulla esityksen Canonin tuotteista. Aiheena on mm. printterit, tulostavat muistikirjamikrot ja digitaaliset still-videokamerat. Tilaisuus kestänee noin klo 20 saakka.

Ilmoittautuminen Heikki Raussille (katso yhteystiedot tämän kirjeen lopusta). Perjantaihin 17.3.95 mennessä ilmoittautuneille tiedossa pientä suolaista purtavaa ja istumapaikat.

Teemaillat pidetään ATK-instituutissa (Helsingissä, Itä-Pasilassa, Rautatieläisenkatu 5, Messukeskuksen vieressä) alla olevan listan mukaan. Tilaisuudet alkavat kello 17 ja kestävät noin pari tuntia. Ennakkoilmoittautumista teemailtoihin ei tarvita. Tila tai sali, jossa kokoonnumme, ilmoitetaan pääsisäänkäynnin ilmoitustaululla.

Keskiviikko 8.2.95 Shell-opastus.
Tule kuulemaan kuinka saat laajemmat käyttöoikeudet niin sanotut "shell-oikeudet" PCUF-purkkiin. Neuvoja ja vinkkejä oman käyttäjätunnuksen konfigurointiin UNIX-käyttöjärjestelmässä. Purkin demo. Huom. tilaisuudessa jaetaan myös shell-oikeuksien anomuskaavakkeita.

Maaliskuussa ei ole teemailtaa ATK-instituutissa, koska yhdistyksellä on kaksi yritysvierailua.

Maanantai 3.4.95 Internet.
Mitä Internet-tietoverkko tarjoaa tänään tavalliselle käyttäjälle. Kotoa Internettiin, miten ja millä ohjelmilla. Demo. Katsaus Internetin tulevaisuuteen.

Maanantai 8.5.95 Sähköinen sukututkimus.
Tietokone sukututkimuksen apuna. Sukututkimusohjelmat, sukututkimukseen liittyvät sähköpostilaatikot ja tietoverkkojen hyödyntäminen sukututkimuksessa.

Keskiviikko 15.2.95 klo 18.00 Yleisradio, Radiokatu 5, Pasila, Helsinki (Ison pajan sisäänkäynti). Vierailun aiheena tietotekniikka radio- ja televisio-ohjelmien tuotanto- ja lähetystekniikassa, tutustutaan myös uuteen toimitaloon. Max. 30 osallistujaa. Ilmoittautuminen Heikki Raussille lauantaihin 11.2. mennenessä.

Keskiviikko 8.3.95 klo 17.00 International Business Machines Oy Ab, IBM:n pääkonttori, Laajalahdentie 23, Helsinki. Aiheena uusi ja uljas OS/2 WARP. Max. 50 osallistujaa. Ilmoittautuminen Heikki Raussille.

Keskiviikko 22.3.95 klo 17.00 Kevätkokous Canonilla. Katso tarkemmat tiedot kirjeen alusta.

Tiistai 25.4.95 klo 17.00 Taideteollinen korkeakoulu, 5. kerros, Hämeentie 135 C, Helsinki. Vierailun aiheena Taideteollisen korkeakoulun ATK-ratkaisut ja Medialaboratorio sekä animaatiot. Max. 15 osallistujaa. Ilmoittautuminen Heikki Raussille.

Toukokuussa on perinteinen kevätretki, joka tälle kertaa on suuntautumassa Tampereelle. Lisää aiheesta PC-käyttäjä-lehdessä 1/95. Retkelle voi ilmoittautua vasta lehden ilmestymisen jälkeen.

Vierailujen ja kevätkokouksen ilmoittautumisohjeet

Edellä mainitut ilmoittautumiset Heikki Raussille joko sähköpostitse osoitteeseen raussi@pcuf.fi tai puhelimitse numeroon (90) 146 2871 (koti) tai (90) 5112 9432 (työ). Kerro nimesi, yhteystietosi ja mihin tilaisuuteen olet ilmoittautumassa.