Käyttöjärjestelmäkerho sulautuu PC-käyttäjiin

PC-käyttäjät ry:n hallitus on neuvotellut Tietotekniikan liittoon kuuluvan Käyttöjärjestelmäkerhon kanssa toiminnan yhdistämisestä. Kerho on hyväksynyt PC-käyttäjien tarjouksen ja päättänyt sulautua yhdistykseemme. Yhdistymisen jälkeen erillistä Käyttöjärjestelmäkerhoa ei enää ole, vaan toimintaa jatketaan PC-käyttäjien nimissä. Sulautumisesta koituu etuja niin PC-käyttäjien kuin kerhonkin jäsenille.

Yhteenliittymisen myötä PC-käyttäjät ry saa noin 600 uutta jäsentä. Toimintaa voidaan jatkaa entistäkin monipuolisempana. PC-käyttäjien vankka asema Tietotekniikan liiton suurimpana teemayhdistyksenä vahvistuu edelleen. Fuusio astuu virallisesti voimaan 1.1.1996, mutta kerhon jäsenet voivat jo tänä syksynä osallistua PC-käyttäjien toimintaan.

Syysretki Tallinnaan

Syysretken teemana on shoppailu. Matkustamme Tallinnaan, jossa Pc-ohjelmistot ovat tuhansia markkoja halvempia kuin Suomessa. Tallinnassa vierailemme edullisessa Tietokonealan myymälässä. Retkellä voit päivittää vaikka kaikki ohjelmasi uusimpiin versioihin pilkkahintaan.

Osallistumismaksu on jäseniltä 50 mk, muilta 150 mk. Hinta käsittää hyttipaikan, illallisen ruokajuomineen ja tietysti meno-paluu-matkan Tallinnaan. Kokoontuminen Länsiterminaalissa torstaina 12.10.1995 klo 17.30, paluu seuraavana päivänä klo 16. Ilmoittaudu ensin Mauno Tuohiniemelle (yhteystiedot kirjeen lopussa) ja maksa matka vahvistuksen saatuasi yhdistyksen tilille Merita-Kaivopiha 127130-307433. Paikkoja on varattu 32 kpl. Viimeinen ilmoittautumispäivä 6.10.1995. Matkalle tarvitaan passi.

Yhdistyksen sääntöjen mukaan syyskokous on pidettävä vuosittain hallituksen määräämänä päivänä marraskuun loppuun mennessä. Tänä vuonna tuo päivä on tiistai 14. marraskuuta 1995 klo 17.00. Paikkana on Atk-instituutti Helsingin Itä-Pasilassa (osoite jäljempänä). Syyskokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat: mm. vuoden 1996 talousarvio ja toimintasuunnitelma sekä valitaan hallituksen jäsenet ensi vuodelle. Kahvitarjoilu. Kokouksen jälkeen pidetään Radioamatöörit-teemailta.

Teemaillat pidetään ATK-instituutissa Itä-Pasilassa, Rautatieläisenkatu 5, Helsinki. Tilaisuudet alkavat kello 17 luentosalissa K034, joka on alimmassa kerroksessa, ja kestävät noin pari tuntia. Ennakkoilmoittautumista teemailtoihin ei tarvita. Atk- instituuttiin pääsee raitiovaunuilla 7A ja 7B; jos tulet junalla, seuraa Pasilan asemalta Messukeskuksen opasteita.

Tiistai 10.10.95 SLIP

Täysi hyöty netistä. SLIP on Internetissä käytettävä protokolla, jonka avulla voi mm. käyttää graafista WWW:tä. Tule kuulemaan, miten saat IP-yhteyteen tarvittavat ohjelmat asennettua ja otettua käyttöön. Teemaillassa esitellään Windows- ja Linux-pohjaisia SLIP-ajureita.

Tiistai 14.11.95 Radioamatöörit

Suomen radioamatööriliiton edustajat esittelevät radioamatööritoimintaa: miten radioamatööriksi, millaisia laitteita tarvitaan ja kuinka hamit hyödyntävät tietokoneita. Kuulemme myös mikä on pakettiradioverkko. Huom. teemaillan alussa pidetään yhdistyksen syyskokous.

Torstai 7.12.95 Mikroverkon pystytys

Teemaillassa saamme rautaisannoksen mikrotietokoneverkon rakentamisesta. Mitoitus, kaapelit, verkkokortit, ja -ohjelmistot. Demo.

Loka-marraskuussa on sunnitteilla vierailu Microsoft Oy:lle kuuntelemaan esitystä Windows 95:stä. Valitettavasti emme pystyneet varmistamaan tarkkaa ajankohtaa ennen jäsenkirjeen painatusta. Ilmoitamme tarkemmat tiedot vierailun päivämäärästä PCUF- sähköpostilaatikossa ja mahdollisesti myös Tietoviikko-lehdessä.

Tiistai 21.11.95 klo 15.00 Ilmailulaitos

Helsinki-Vantaan lentokenttä.
Kokoontuminen ulkomaanterminaalin 2. kerroksen B-puolen infopisteessä. Tutustumme Ilmailulaitoksen tietojärjestelmiin ja teemme kiertokäynnin lentokentällä. Max. 30 osallistujaa. Ilmoittautuminen Mauno Tuohiniemelle.

Lauantai 16.12.95 klo 16.12 Pikkujoulut

Ravintola Compu Café, Annankatu 27, Helsinki.
Ohjelmassa (verkko)surffailua... Iloinen mieli mukaan! Ei ennakkoilmoittautumista.

Vierailujen ja retken ilmoittautumisohjeet

Edellä mainitut ilmoittautumiset Mauno Tuohiniemelle puhelimitse (90) 874 5230 tai sähköpostitse osoitteella mtn@pcuf.fi Kerro nimesi, yhteystietosi ja mihin tilaisuuteen olet ilmoittautumassa.