Helsingissä 23.1.1996

Uusia modeemilinjoja
PCUF-purkkiin on ostettu kolme uutta modeemilinjaa. Linjat asennetaan HPY:n ilmoituksen mukaan 29.1.96. Uusien linjojen numerot ovat (90) 640 634, (90) 640 635 ja (90) 640 636. Samassa yhteydessä vanha modeemilinja (90) 612 1545 muutetaan pikalinjaksi, jossa on 20 minuutin aikaraja.

Nopeampi Internet-yhteys
PCUF-purkin Internet-yhteyden nopeutta on kasvatettu vuoden alussa nopeuteen 256 kbit/s. Samalla hankittiin myös kansainväliset Internet-yhteydet. PCUF-purkin nimi on edelleen pcuf.fi mutta IP-osoite on muuttunut. Uusi IP-osoite on 194.100.34.1. Yhdistyksen jäsenenä voit käyttää purkin kautta Internet-verkon palveluita ilmaiseksi tänäkin vuonna.

Kevätkokouskutsu
Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous on maanantaina 18. maaliskuuta 1996 klo 17.00. Kokous pidetään CSC:n tiloissa Espoon Otaniemessä, VTKK:n Datatoriossa, Tietotie 6, (katso HPY:n puhelinluettolon karttalehti 23, ruutu 75-45). Kevätkokouksessa käsitellään yhdistyksen vuoden 1995 toimintaan liittyvät asiat, jotka on määritelty sääntöjen pykälässä 8.
Kevätkokouksen jälkeen tutustumme Funetin ja CSC:n toimintaan. Ilmoittautuminen Heikki Raussille (katso yhteystiedot tämän kirjeen lopusta). 14.3.96 mennessä ilmoittautuneille tiedossa pientä suolaista purtavaa.

Teemaillat pidetään ATK-instituutissa (Helsingissä, Itä-Pasilassa, Rautatieläisenkatu 5, Messukeskuksen vieressä) alla olevan listan mukaan. Tilaisuudet alkavat kello 17 ja kestävät noin pari tuntia. Ennakkoilmoittautumista teemailtoihin ei tarvita. Teemaillat ovat alakerran salissa K034 ellei pääsisäänkäynnin ilmoitustaululla ole toisin ilmoitettu.

Tiistai 20.2.96 ATK-kirjallisuus
Teemaillan aiheena on ATK-kirjat. Miten ATK-kirjoja tehdään, kuka kustantaa ja markkinoi.

Tiistai 5.3.96 Modeemi-ilta
Tule kuuntelemaan mitä pitää ottaa huomioon modeemia hankittaessa, miten se viritetään kuntoon ja miten pääteohjelmat saadaan toimimaan modeemin kanssa.

Keskiviikko 10.4.96 Salakirjoitus
Teemaillassa alan asiantuntija kertoo meille tietokonemaailmassa käytetyistä salakirjoitusmenetelmistä ja neuvoo kuinka voimme suojata esim. sähköpostin siten, että muut eivät pääse matkalla lukemaan sitä.

Tiistai 7.5.96 Uudet Internet-palvelut
Purkin ylläpito kertoo Internetin uusimmista palveluista: VRML, Java, RealAudio, Nettiradio, agentit.

13.2.96 klo 17.00 Microsoft Oy, 4. kerros, Kutojantie 3, Espoo. Vierailun aiheena kauan odotettu Windows 95. Mukaan mahtuu max. 30 hlöä. Ilmoittautuminen H.Raussille.
*** VIERAILU ON TÄYNNÄ ***

19.2.96 klo 16.00 Siemens Oy , Majurinkatu 6, Espoo (Perkkaa). Aiheina vierailulla on ISDN ja Siemens Nixdorfin uusimmat PC-tuotteet. Tutustumme myös SiemensForum näyttelyyn. Kahvitarjoilu. Ilmoittautuminen H.Raussille.

18.3.96 klo 17.00 Kevätkokous Funetilla. Katso tarkemmat tiedot kirjeen alusta.

Tiistai 21.5.96 klo 17.00 Iltalehti, 4. kerros, Aleksanterinkatu 9, Helsinki. Tutustumme Iltalehden sähköiseen toimitukseen ja saamme kuulla tuoreimmat uutiset. Lisäksi näemme, kuinka lehden teko onnistuu Maceilla. Mukaan mahtuu max. 25 hlöä. Ilmoittautuminen H.Raussille.

Vierailujen ja kevätkokouksen ilmoittautumisohjeet
Edellä mainitut ilmoittautumiset Heikki Raussille joko sähköpostitse osoitteeseen raussi@pcuf.fi tai puhelimitse numeroon 940 540 3966 (gsm), (90) 146 2871 (koti) tai (90) 5112 9432 (työ). Kerro nimesi, yhteystietosi ja mihin tilaisuuteen olet ilmoittautumassa.