PC-käyttäjät ry
00101 HELSINKI              Helsingissä 17.9.1996

JÄSENKIRJE 2/96

Syysretki Tampereelle

Tämän vuoden syysretken kohteena on Tampere. Tampereella vierailemme Nokia Mobile Phonesin toimipisteessä ja saamme kuulla, kuinka uusi, puhelimen ja mikron yhdistelmä, Nokia 9000 Communicator kehitettiin. Toisena matkakohteena on Yleisradio TV2 Hervanta. Paluumatkalla poikkeamme tutustumassa Topenon olutpanimoon.

Matkalle lähdetään bussilla keskiviikkona 16.10.1996 klo 8.00 Helsingistä rautatieaseman ja postitalon väliseltä parkkipaikalta, paluu Helsinkiin noin klo 21. Osallistumismaksu on 50 mk. Hinta sisältää matkan ja lounaan. Ilmoittaudu ensin Heikki Raussille (yhteystiedot kirjeen lopussa) ja maksa matka vahvistuksen saatuasi yhdistyksen tilille Merita 127130-307433. Viimeinen ilmoittautumispäivä perjantaina 11.10.1996.

Syyskokouskutsu

Yhdistyksen sääntöjen mukaan syyskokous on pidettävä vuosittain hallituksen määräämänä päivänä marraskuun loppuun mennessä. Tänä vuonna tuo päivä on tiistai 12.11.1996 klo 17.00. Paikkana on ATK-instituutti Itä-Pasilassa (osoite jäljempänä). Syyskokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat: mm. vuoden 1997 talousarvio ja toimintasuunnitelma sekä valitaan yhdistyksen hallitus ensi vuodelle. Kahvitarjoilu! Kokouksen jälkeen noin klo 18 alkaen Tekijänoikeudet netissä -teemailta.

Opiskelijoiden ja työttömien todistukset

Tietotekniikan liitto tarkistaa kaikkien opiskelijajäsenten oikeuden alennettuun jäsenmaksuun. Opiskelijajäsenten tulee toimittaa opiskelutodistus (jossa arvioitu valmistumisajankohta sekä tieto opiskelun päätoimisuudesta) liiton jäsenpalveluun osoitteella Tietotekniikan liitto ry, PL 68, 02601 ESPOO. Todistukset on lähetettävä lokakuun loppuun mennessä. Vuonna 1996 liityneiden jäsenten ei tarvitse toimittaa todistusta.

Työttömien jäsenten tulee toimittaa uusi todistus 1.12.1996 mennessä seuraavan vuoden laskutusta varten Tietotekniikan liittoon. Riittävä todistus on esim. työvoimapoliittinen lausunto, todistus koulutuksessa olosta tai maksetusta päivärahasta tai työvoimatoimistosta saatava erillinen todistus työttömyydestä.

Teemaillat

Teemaillat pidetään ATK-instituutissa (Helsingissä, Itä-Pasilassa, Rautatieläisenkatu 5, Messukeskuksen vieressä) alla olevan listan mukaan. Tilaisuudet alkavat kello 17 ja kestävät noin pari tuntia. Ennakkoilmoittautumista teemailtoihin ei tarvita. Teemaillat ovat alakerran salissa K034 ellei pääsisäänkäynnin ilmoitustaululla ole toisin ilmoitettu.

Kotoa Internettiin
Tiistai 1.10.96. Teemaillassa kerrotaan, mitä ohjelmia kotikoneeseen tarvitaan ja kuinka ne asennetaan, jotta päästäisiin Internettiin pcuf-purkin kautta. Demoja.

Näin asennetaan Linux
Keskiviikko 23.10.96. Tule, näe ja koe, kuinka helposti Linux- käyttöjärjestelmä asennetaan tavalliseen PC-mikroon suoraan rompulta.

Tekijänoikeudet netissä
Tiistai 12.11.96. Teemaillan aiheena tekijänoikeusasiat Internetissä. Lakimies Kimmo Rekola kertoo, mitä esim. saa laittaa www-kotisivuille. Ennen teemailtaa syyskokous.

Windows NT (3.51->4)
Keskiviikko 4.12.96. Microsoftin Windows NT -käyttöjärjestelmän uusi versio on ilmestynyt. Teemaillassa saamme kuulla mitä uutta siinä on. Kannattaako se päivittää? Teemaillan jälkeen yhdistyksen pikkujoulut.

Vierailut

Hewlett-Packard Oy
Tiistai 29.10.96 klo 16.00, Piispankalliontie 17, Espoo. Kuulemme HP:n PC-tuotteista ja oheislaitteista. Ilmoittautuminen H.Raussille.

Sun Microsystems Oy
Tiistai 26.11.96 klo 16.00, Niittymäentie 9, Espoo. Vierailun aiheena Sunin Unix-työasemat ja JAVA-ohjelmointimenetelmä. Ilmoittautuminen H.Raussille.

Martis Oy
Tiistai 10.12.96 klo 17.00, Sinikalliontie 7, Espoo. Tutustumme Martis Oy:hyn ja sen kehittämiin tietoliikenteen siirtojärjestelmätuotteisiin, mm. 'Internet-modeemeihin'. Ilmoittautuminen H.Raussille.

Pikkujoulut
Yhdistyksen iloiset pikkujoulut ravintola van Goghissa, Ratamestarinkatu 6, Itä-Pasila, Helsinki, tiistaina 4.12.96 noin klo 19 alkaen teemaillan jälkeen. Ei ennakkoilmoittautumista.

Vierailujen ja retken ilmoittautumisohjeet

Edellä mainitut ilmoittautumiset hyvissä ajoin Heikki Raussille joko sähköpostitse osoitteeseen
raussi@pcuf.fi
tai puhelimitse numeroon
040 540 3966 (työ/gsm) tai
(09) 146 2871 (koti)
Kerro nimesi, yhteystietosi ja mihin tilaisuuteen olet ilmoittautumassa.

Tervetuloa mukaan tilaisuuksiin!

hallitukselle@pcuf.fi