PC-käyttäjät ry      PCUF:        (09) 586 1531 pika, (09) 586 1535 pika,
00101 HELSINKI	     telnet:      pcuf.fi
 		     sähköposti:  info@pcuf.fi
 		     www-info:    http://www.pcuf.fi/

Helsingissä 1.10.1997 JÄSENKIRJE 2/97 PCUF-purkin numerot ovat muuttuneet Yhdistyksen sähköpostilaatikon PCUF:n modeeminumerot ovat vaihtuneet 2.9.97 lähtien. Samalla hankittiin kolme uutta linjaa sekä sarjoitettiin normaalilinjat. Normaali- linjoille on nyt mahdollista soittaa yhden kutsunumeron kautta. Lisäksi kesän kuluessa vanhat modeemit on vaih- dettu uudempiin. Kaikilla linjoilla on nyt V.34-tasoiset tai nopeammat modeemit. PCUF:n uudet numerot ovat seuraavat: (09) 586 1531 pikalinja, 20 min aikaraja (09) 586 1535 pikalinja, 20 min aikaraja (09) 586 1512 normaalilinjat 9 kpl, sarjan kutsunumero Vauhtia Internettiin Jos käytät Internettiä PCUF-purkin kautta, voit tehostaa tietoliikenneyhteyksiäsi Proxy-palvelimen avulla. Palvelin säilyttää sen kautta haettuja sivuja levyllään, jolloin ne ovat nopeammin saatavissa. PCUF:n käyttäjät voivat asettaa omaan WWW-selaimeen seuraavanlaisen asetuksen Proxy- määrittelyiden HTTP-kohtaan: Address of proxy Port proxy.clinet.fi 8080 No Proxy for -kentään voi kirjoittaa osoitteeksi *.fi , jolloin suomalaisia sivuja ei haeta Proxyn kautta. Syyskokouskutsu Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous on keskiviikkona 26. marraskuuta 1997 klo 17.30. Kokous pidetään ATK- instituun salissa K034 Helsingin Itä-Pasilassa. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat: mm. vuoden 1998 talous- arvio ja toimintasuunnitelma sekä valitaan yhdistyksen hallitus ensi vuodelle. PC-KÄYTTÄJÄ-lehti Yhdistyksen jäsenlehden vuoden ensimmäinen numero valmistuu lokakuun kuluessa ja se tullaan postittamaan kaikille jäsenille, joten muista tarkkailla postiasi! Teemaillat Teemaillat pidetään ATK-instituutissa (Helsingissä, Itä- Pasilassa, Rautatieläisenkatu 5, Messukeskuksen vieressä) alla olevan listan mukaan. Tilaisuudet alkavat kello 17 ja kestävät noin pari tuntia. Ennakkoilmoittautumista teema- iltoihin ei tarvita. Teemaillat ovat alakerran salissa K034 ellei pääsisäänkäynnin ilmoitustaululla ole toisin ilmoitettu. Unixin editorit: emacs ja vi Maanantai 20.10.97. Teemaillassa esitellään Unixin käytetyimmät editorit emacs ja vi sekä käydään lävitse editoireiden tärkeimmät komennot: mm. ohjelmien käyn- nistys, tiedoston avaus, talletus ja lopetus. HTV:n kaapelimodeemipalvelu Keskiviikko 5.11.97. Helsinki Televisio on tänä syksynä käynnistänyt kokeilun, jossa kaapeliverkon kautta on mahdollista päästä Internettiin. Tule kuulemaan mistä oikein on kysymys. HTV:n edustaja kertoo palvelusta ja demoaa kaapelimodeemien käyttöä. Jäsenanalyysi, syyskokous ja pikkujoulut Keskiviikko 26.11.97. Teemaillan aluksi Lauri Laitinen pitää esityksen jäsenkuntamme rakenteesta: keitä pc- käyttäjät todella ovat. Esityksen jälkeen teemailtaa jatketaan syyskokouksen merkeissä. Noin kello 19 alkaen siirrytään viettämään yhdistyksen iloisia pikkujouluja ravintola van Goghiin Ratamestarinkatu 6, Itä-Pasila, Helsinki. Pikku- jouluihin vapaa pääsy. Vierailut Postipankki Keskiviikko 29.10.97 klo 17.00, Kaupintie 3, Pitäjänmäki, Helsinki. Vierailun aiheena Postipankin tietojärjestelmät. Illan isäntänä toimii Jari Seitsamo tietohallinnosta. Ilmoittautuminen H.Raussille 24.10. mennessä. Aldata Tiistai 11.11.97 klo 17.00, Vetotie 3A, Kaivokselan ja Hämeenlinnanväylän läheisyydessä, Vantaa. Vierailun aiheena kaupan tietojärjestelmät. Ilmoittautuminen H.Raussille 7.11. mennessä. Vierailujen ilmoittautumisohjeet Edellä mainitut ilmoittautumiset Heikki Raussille joko sähköpostitse osoitteeseen raussi@pcuf.fi tai puhelimitse mielellään iltaisin numeroon 040 540 3966 (gsm) Kerro nimesi, yhteystietosi ja mihin tilaisuuteen olet ilmoittautumassa. Jos et pääse mukaan, muista peruuttaa osallistumisesi! Tervetuloa mukaan tilaisuuksiin! Hallitus hallitukselle@pcuf.fi