PCUF: (09) 586 1531 pika, (09) 586 1535 pika,

telnet: pcuf.fi

sähköposti: info@pcuf.fi

www-info: http://www.pcuf.fi/

tukipuhelin: 050 331 1419 (ei jatkuvaa päivystystä)

———————————————————————————————————————————————————————————————

Helsingissä 23.9.1998

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous on torstaina 26. marraskuuta 1998 klo 17.00. Kokous pidetään ATK-instituussa Helsingin Itä-Pasilassa. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat: mm. vuoden 1999 talousarvio ja toimintasuunnitelma sekä valitaan yhdistyksen hallitus ensi vuodelle.

15-vuotisjuhlat

Yhdistys täyttää tänä vuonna 15 vuotta. Juhlistamme tapahtumaa Helsingin Katajanokalla keskiviikkona 11.11.98 kello 19 alkaen. Lisätietoa juhlista oheisessa kutsussa.

Sähköpostin etäkäyttö PCUF-purkissa

Pcuf.fi:n sähköpostijärjestelmässä on otettu käyttöön uusi asetus, joka estää postin lähettämisen pcuf:n ulkopuolisista verkoista pcuf:n mailiserverin kautta, eli ns. relayn. Rajoituksen tarkoituksena on varmistaa, että ulkopuoliset eivät väärinkäytä yhdistyksemme palvelinta massapostituksiin (ns. spammaukseen).

Voit etälukea sähköpostisi edelleen normaaliin tapaan POP:n kautta, mutta lähettämistä varten pitää SMTP-serveriksi määritellä omassa sähköpostiohjelmassa (mail.)pcuf.fi:n sijasta sen verkkoyhteyden toimittajan serveri, jonka kautta olet verkkoon yhteydessä. Useimmissa tapauksissa mailin lähettäjäkenttään voit laittaa From:-kentäksi tunnus@pcuf.fi osoitteen SMTP-serverin osoitteesta riippumatta.

PCUF:n modeemilinjojen kautta otetuilla yhteyksillä postin etälukeminen ja lähettäminen toimii entiseen tapaan.

Teemaillat pidetään ATK-instituutissa (Helsingissä, Itä-Pasilassa, Rautatieläisenkatu 5, Messukeskuksen vieressä) alla olevan listan mukaan. Tilaisuudet alkavat kello 17 ja kestävät noin pari tuntia. Ennakkoilmoittautumista teemailtoihin ei tarvita. Teemailtojen luokkahuoneen numero on 2013 ellei toisin mainita pääsisäänkäynnin ilmoitustaululla.

Infrapunatekniikka

Torstai 22.10.98. Teemaillassa Heikki Raussi kertoo infrapunaratkaisuista ja -tekniikoista langattomassa tiedonsiirrossa. Lisäksi tutustutaan, miten kotikoneeseen saadaan rakennettua IrDA-yhteensopiva infrapunaportti.

SET-maksujärjestelmä ja syyskokous

Torstai 26.11.98. Teemaillassa kuullaan miten Luottokunnan SET-maksujärjestelmä toimii ja kuinka VISA-korttimaksuja voi nyt tehdä turvallisesti Internetissä. Ennen teemailtaa pidetään yhdistyksen syyskokous.

Linux suomeksi - SOT-Linux

Torstai 10.12.98. Teemaillassa tutustutaan Suomen Ohjelmistotyö Oy:n suomentamaan Linux-käyttöjärjestelmään.

Vierailu

Täyttöpää Oy

Keskiviikko 14.10.98 klo 17.00, Copy Systems Oy, Konalantie 47 B, Helsinki. Vierailun aiheena kuvankäsittelyohjelmat Fotoshop ja Imageready. Ilmoittautumiset Esa Kärkkäiselle 12.10.98 mennessä.

Vierailun ja vuosijuhlan ilmoittautumisohjeet

Edellä mainitut ilmoittautumiset Esa Kärkkäiselle joko sähköpostitse osoitteeseen karkkes@pcuf.fi tai puhelimitse numeroon 0400 550 356 (gsm). Kerro nimesi, yhteystietosi ja mihin tilaisuuteen olet ilmoittautumassa. Jos et pääse mukaan, muista peruuttaa osallistumisesi!

Hallitus, hallitukselle@pcuf.fi

PS. Hauskaa surffailua hiirimatolla!