antin sivut
Jep jep, usko pois.

minä | valokuvaus | musiikki | sarjakuva | retkeily

Hossa 1998

Reissuuun lähdettiin syyslomalla, ja tyypillisesti etelässä satoi vettä. Tuusulasta meitä oli kahdeksan ja Kemistä kolme henkeä. Matkaan lähdettiin pakettiautolla, jonka takakonttiin juuri ja juuri mahtui rinkat ja ruoat (lue: porsaan sisäfile ja letut ja vadelmahillo).
    Pohjoiseen mentäessä tuli harvinaisen selväksi se, että siellä oli jo lunta. Tällaiselle etelän uusavuttomalle se oli aikamoinen shokki. No, tiet olivat tietenkin liukkaita, ja ennen kuin pääsimme perille, jouduimme työntelemään autoa pari kertaa penkasta irti.
    Me vaelsimme kahdessa ryhmässä, kun autiotuvissa ei liikaa tilaa juurikaan ollut. Ensimmäisenä päivänä menimme käymään Värikalliolla, eli katsomaan kalliomaalauksia. Kävellessä oli mukava pakkanen ja reilusti lunta. Kivoja olivat myös Hossan maisemat, varsinkin, kun lunta oli reippaasti. Retken jälkeen ajoimme seuraavalle tuvalle autolla :-).

Toisena päivänä oli sää hieman lämmennyt ja lumi vähentynyt. Patikoiminen oli hieman kosteaa, varsinkin kun välillä tuli kuurosateita. Viimein päästiin perille tuvalle, joka olikin hieman suurempi kuin aiempi. Mökkiin oli majoittunut joku perhe koirineen, mutta erämaan kirjoittamattomien lakien mukaan viimeksi tullut ryhmä saa jäädä, ja perhe lähtikin sitten vähän ajan päästä pois. Olimmehan me sentään kävelleet - he olivat tulleet autolla. Ensimmäiset kuvat ovat täältä mökiltä ja ensimmäiseltä päivältä.

Kolmantena päivänä kaikki lumi oli sulanut pois, mutta maisemat olivat silti ihan kivan näköisiä. Ajoimme suoraan mökille joka oli vuokrattu viimeiseksi yöksi meille. Siellä oli kaikenlaisia mukavuuksia, kuten sauna ja kaasuhella.

Tosi hieno puinen silta Järvi jäässä ennekuin se suli
Mökki, jonne silta johtaa Polku

Ylhäällä olevat kuvat ovat Timo Wariksen ottamia.

Ja nämä kolme ovat itse ottamiani.
Ensimmäiset ovat Hossan Värikallion kalliomaalauksia.

Tuolla alhaalla jossain ovat maalaukset Itse maalaukset