alkuun

20.11.2000 ver 9.00 (42127)
Päivitys pitkästä aikaa
  Niin on taas ollut kiirettä, etten ole kotisivujakaan päivittämään. Kovasti minulta on kyselty, missä viipyvät tämänvuotiset päiväkirjat. Kas tässä, olkaatten hyvät.
Julkaisin XX-retkipäiväkirjat.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

28.8.2000 (41848)
XX-vaelluksen valmistelua
 Tänään on 13 aamua jäljellä. Eilen aloin katselemaan tavaroita ja vein varusteita pakkaamoon. Tänään pitäisi löytää rinkka ja ... (lue lisää)
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

25.8.2000 (41779)
Viileää, hämärää
 Tulin tänään fillarilla töihin. Valo oli hyvä, sillä oli hämärää. Ja vilpoista, kotosalla mittari näytti +10°C, vieläkin polvia paleltaa.
Kaksi viikkoa töitä sitten vaeltamaan. Nyt asetan rohkeaksi tavoitteeksi ajaa vielä kuusi kertaa fillarilla töihin ennen vaellusta ...
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjan maksoi-osuutta.

21.8.2000 (41577)
Kiire
 Jaaha, onkohan horisontissa lähestymässä kiire. Kolmen viikon kuluttua olen erämaassa ja siellä pitäisi pärjätä omillaan puolitoista viikkoa. Pitänee katsella varusteita paikoilleen.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

18.8.2000 (41466)
Tilastotappio
 Tuota fillarin mittarin rikkoontumista saattoi odottaakin, sillä vastahan se on toiminut ilman huoltoa neljä vuotta. Voipi olla, että riittää kun vaihdan patterit lähettimeen ja vastaanottimeen.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjan ennen-osuutta.

17.8.2000 (41392)
Pyöränvalot
 Eolen ajoin pitkästä aikaa fillarilla töihin. Aikaisin aamulla oli pilvistä, ja siksi oli hämärää. Päätin että seuraavalla kerralla minullakin on valot pyörässä.
No tänään tulin fillarilla töihin. Nukuin herätyskellon piipitykseen saakka; ja aamu oli kohtalaisen kirkas. Eli tänään valoa ei olisi tarvinnut. Vaan kun olin valaisimen vienyt mukanani kellariin, niin miksen olisi sitä käyttänyt?
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

14.8.2000 (41202)
Loma loppui
 Ihanaa olla hoo-moilasena työpaikalla. Kaksi viikkoa näppiksestä erossa teki minusta täydellisen uunon.
Tai no, pidin näppituntumaa näpyttelemällä välillä kommunikaattoria, mutta siitä puuttuu hiiri ja GUI ;)
Loma kului kesämökillä, mummoloissa ja eilen lounaissuomeen tutustuessa. Lotta piti tarkempaa päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

24.7.2000 (40355)
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

20.7.2000 (40252)
Vastatuuleen
 Kauanpa sai ajella hyvällä kelillä, ennenkuin pääsi vastatuuli yllättämään. Tänään matka kesti tavallista pitempään ja keskinopeus aleni, sillä tyynet kesäaamut ovat muisto vain. No, onneksi ei satanut. Eikä ollut hiki kun pääsin työpaikalla - polvia palelee vieläkin.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

19.7.2000 (40198)
Säät suosivat työmatkapyöräilyä
 Kaksi ja puoli viikkoa olen käynyt fillarilla töissä. Kyllä on säät suosineet hyötyliikunnan harrastamista, ainakin minun näkökulmasta, paikasta ja ajasta tarkasteltuna.
Vain yhden kerran olen joutunut sadekuuron yllättämäksi, enkä silloinkaan kastunut totaalisesti. Näin naisten viikolla olen kyllä varautunut siihen, että fillarin sijaan tulisin töihin vaikka bussilla, mutta toistaiseksi olen aamuisin voinut huoletta pukea ylle pyöräilyhousut ja asiaankuuluvat kilkuttimet.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjan ennen-osuutta.

18.7.2000 ver 8.3 (40165)
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjan ennen-osuutta.

17.7.2000 (40100)
Bensiinin hinta
 Mielenkiinnolla seuraan bensiinin hinnan kehitystä. Metsälän JET on pitänyt 95E:n hinnan jo parisen viikkoa 7.16. Mechelinin kadun (Leppäsuon?) Essolla hinta on yleensä ollut noin +10p/l enenmmän, nyt hintaero oli vain +2p/l. Vaan suurin yllätys oli Lauttasaareen johtavalla Itämerenkadulla. Siinä miehittämätön B24 tarjoaa 95E-bensiiniä 7.14mk/l. Jos oikein arvaan, niin syynä edelliseen on Lauttasaaren SEO, joka kait myy 95E-bensiiniä hintaan 7.09mk/l. Asiakkaat äänestäkööt renkaillaan.

Mihin muuten hävisi www.polttoaine.net?

Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

14.7.2000 ver 8.2 (40018)
Vastatuuleen
  Aamulla oli navakka vastatuuli. Nopus pysyi silti yllättävän korkeana, eikä sykkeet nousseet normaalista. Parasta oli vilpoisuus. Vaikka ilman lämpötila oli noin +15°, niin ei tullut hiki, reipas merituuli piti kropan viileänä. Minulle tuli melkeinpä kylmä, kun laitoin pyörän lukkoon työpaikalle saavuttuani.

Pitänee hieman siistiä kotisivujeni rakennetta. Eilen surffasin kotisivuilleni Nokia kommunikaattorilla, eikä nopues ollut hyvä. Huono esimerkki oli tämä sivu, jonka koko oli 60k. Nyt olen pilkkonut tämän siten, että "vanha" materiaali on omalla sivulla, vain viimeisin materiaali jää tälle sivulle.

Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

13.7.2000 (39981)
Hyötyliikuntaa
  Eilen (=keskiviikko) olin kotona, saldovapaalla. Illalla pakkasin vaistomaisesti pyöräilyvarusteet valmiiksi, ettei aamulla tarvitsisi kolistella muita hereille ja ettei mitään tärkeää unohtuisi. Sääennuste lupaili sadekuuroja, mutta silti minun teki suuresti mieli lähteä pyörällä. Yleensä olen sen verran laiska, että pienimmästäkin syystä olen lähtemättä pyörällä töihin. Kai tämä on sitä itsesuojeluvaistoa, syksyllä Lapissa on kurja kulkea ilman riittävää peruskuntoa.

Kun aamulla heräsin, oli poutaa, mutta varsin harmaata. Sitten alkoi satamaan. Siunailin että olipa hyvä etten ennättänyt pukea päälle ajovarusteita ja aloin suunnitella bussimatkaa töihin. Sisäinen ääneni kehotti minua kuuntelemaan sateen ropinaa. Hetken kuluttua saatoin todeta, että sadekuuro oli lyhytkestoinen, joten pukeuduin pyöräilyvaatteisiin.
Pääsin töihin kutakuinkin kuivana. Aivan loppu(kilo)metreillä alkoi satamaan, mutta en pysähtynyt, sillä arvelin etten vähäisessä sateessa pahemmin kastu. Olin oikeassa, pääsin työpaikalle käytännöllisesti katsoen kuivana.

Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjaa.

11.7.2000 (39908)
Kunto nousee kohisten
  Aika äkkiä alkaa tulokset näkyä. Tänään ei syke saavuttanut ylätavoiterajaa, vaikka keskinopeus pysyi korkeana, eli hätäisesti tulkittuna; kuntoni on parantunut. Toisaalta, jos lähtötilanne on vaatimaton, niin silloin saavuttaa helposti huomattavia kasvuprosentteja.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjaa.

5.7.2000 ver 8.2 (39619)
Kuntoilua
 No jo oli korkea aika aloittaa oikea kuntoilu. Erä-vaellukseen on aikaa kymmenen viikkoa.
Eilen meinasi paluumatkalla käydä huonosti. Fillari karkasi alta, kiitos huonosti tehdyn katukiveyksen. Nämä ovat näitä työmatkaajon vaarapuolia. Onneksi oli käsineet ja kyynärpääsuojat, niin vahingot rajoittuivat fillarin rungon maalipintaan. Ja vasen käsi on pikkasen pipi, joku käsivarren lihas täisi vähän revähtää suoritettuani äkillisen akrobatiatempun.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjaa.

19.6.2000 (39203)
Kummastusta
 Hmm, kotisivuillani on ollut viime aikoina vilskettä. Ei niin että olisin tehnyt paljon muutoksia ja kovalevyt hehkuisivat punaisina, vaan kotisivujani selaillaan ahkerasti. Kaikki tämä ilman mainoksen hyrrää.
Tyhmähän minä olen. Kai näillä osumamäärillä ja mahdollisilla mainoksilla saisi - jos ei aivan lamborgiinejä, niin ilmaiset bensat syksyn vaellukselle. Vaikka bensan hinta nouseekin vauhdilla.
Jaa-jaa, suureksi kasvanut hittiluku johtui henkilökunnan huolimattomuudesta. He eivät olleet kirjanneet edellisen viikon lukemaa, vaan tuloksissa oli kahden viikon osumat! Let's be careful out there!
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

29.5.2000 ver 8.2 (38414)
Eräretkeily
 Huh huh, eräkuume sen kun kasvaa.
Korjasin aloitusivun pikavalintoja.
Korjasin XIX-vaelluksen ruokamäärien arviointi-sivujen teknisiä kömmähdyksiä ...
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjaa.

24.5.2000 (38240)
Hyötyliikuntaa & sivujen UUDISTUSTEN suunnittelua
  Tulin tänään pitkästä aikaa polkupyörällä töihin

Suunnitelmissa on siivota hieman kotisivujani. Tilanpuutteen vuoksi siivoan POIS retkeily FAQ:n, sillä minulla ei riitä resurssit sen ylläpitämiseen. Samat keskustelut voi kuitenkin lukea selailemalla NEWS-keskusteluita muutaman aikavälin taaksepäin. Tulen laittamaan paremmat ohjeet poisteetujen sivujen paikalle.
Olen saanut myös joitakin rakentavia parannusehdotuksia (kiitokset mm RJ) visuaalisen ulkoasun parantamiseksi. Rakentavaa kritiikkiä tulee vähän ja kiitosta tasaiseen tahtiin. Oletteko Te vierailijat tosiaan noin tyytyväisiä? Minua on ulkoasu alkanut riepoa - no olen vuosien saatossa nähnyt aloitussivun rungon aikamonta kertaa ... eli suunnittelen ulkoasun muuttamista ...

Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjaa.

9.5.2000 ver 8.14 (37590)
Kiireessä ei ennätä
  Koko joukko kiireitä, jotka oli pakko tehdä ja olinpa kolme päivää koulun penkillä, eli kurssilla. Kun samaan aikaan kävi ilmi, etten pystynyt lähettämään sähköpostia internettiin, niin huh huh. Ja kuten saattaa arvata, kyseessä oli minun oma viritelmä, minä olin määritellyt "tyhmästi" sähköpostipalvelimen nimen. Onneksi määrittelyt olivat väärin vain minun omassa työasemassa, eli en ole vieläkään aiheuttanut globaalia vikaa, mutta eiköhän sekin päivä vielä koeta ;)
Noista ja muista johtuen kotisivujen päivitykset ovat olleet vaiheessa. Kas kun nämä kotisivut ovat harrastus muun työn ohessa.
Korajilin tukun hamrittavia panovihreitä.;)
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.
Päivitin XX-retkipäiväkirjaa.

26.4.2000 (37176)
Fillarilla töihin
  No niin, tänään olikin aamulla niin valoisaa, ettei pyörävaloa olisi välttämättä enää tarvinnut. Vaan kun kerran otin valaisimen mukaan, niin laitoin sen kiinni ohjaustankoon ja valon päälle. Mitäs sitä suotta säästelemään, koska valaisin voi ladata verkkovirralla, on sen käyttö liki ilmaista. Ja siksi toisekseen, aamuyön hiljaisina tunteina on valon käyttö perusteltu myös oman turvallisuuden nimissä. Ne muutamat kanssakulkijat ja autoilijat eivät varmaan ole tottuneet huomioimaan reilua kahdenviiden (km/h) vauhtia pyyhältävää pyöräilijää. Jos pystyn valon avulla välttämään yhdenkin kolarin, niin voin käyttää valoa aina!
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

25.4.2000 (37108)
Lapinhulluus
  Perjantaina käytiin päiväretkellä Nuuksion/Luukin Kaitajärvellä. Grillattiin ...

Ja mitä tulee pitkään kadoksissa olleeseen taskulamppuun, niin se löytyi eilen. Lamppu oli minun vyölaukussa, joka roikkui eteisessä, naulakossa. Kuukausi takaperin minä kävin etsimnässä jotain pimeästä kellarista ...

Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.
Lisäsin XX-retkipäiväkirjan aloitussanat.

13.4.2000 ver 8.13 (36735)
Vieläkin pimeä pyöräilijä
  Haeskelin vielä eilen taskulamppua. Milloin olen viimeksi käyttänyt sitä. Missä olen viimeksi tarvinnut sitä? pohdiskelin ja muistin että viimeksi Lotta on käyttänyt sitä viikkoja sitten leikeissään. Eli turhaan etsin taskulamppua sen oikealta paikalta. Nyt sen voi löytää melkein mistä tahansa.
Korjasin/lisäsin itsestään;) hävinneen linkin
Vaihdon aloitussivun ilmettä
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

12.4.2000(36685)
Taas pimeä pyöräilijä
  Katin kontit minä muistin eilen etsiä valoja. En varsinkaan viitsi kiinnittää 20W valaisinta, sillä olen pakannut sen akun lähtemään kesän ajaksi palvelemaan kalastuskäyttöä!
Muistin valaisimen aamulla harsiessani ajovaatteita päälleni. En viitsinyt aamulla hirveästi kolista ja rapista; koska valaisin ei ollut kaapissa näkösällä, niin olkoot - ja päätin ajaa töihin ilman valoa. Liikkeelle pääsin aamulla puoli kuuden aikaan, jolloin tähän aikaan vuodesta päivä alkaa sarastamaan. Sarastus kylläkin hävisi kun laitoin ajolasit silmiä suojaamaan. Pitäisi varmaan vaihtaa kirkas linssi.
Mechelinin- ja Hesperinkadun risteyksessä paloi punainen valo. Vieressäni vasemmalla kaistalla ohitseni yritti kuorma-auto. Vaan ei päässyt, koska minun piti kiihdyttää vauhtia pysyäkseni kuorma-auton rinnalla; tai paremminkin näkösuojassa. Hesperiankadulla oli liikkeellä liikkuvan poliisin partioauto. Joko seriffit eivät huomanneet minua tai sitten he eivät välittäneet, sillä minun ei tarvinnut lähteä millekkään extreme oikaisureitille välttyäkseni maksusuoritukselta. Seriffit huomattuani ajattelin että näinkö kävi taas minun tzägä; kun koko talven ajan olen käyttänyt valoja, niin juuri tänäänkö joudun lain kouran runtelemaksi? En siis joutunut; tänä iltana etsin sen valon!
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

11.4.2000 (36661)
Pimeä pyöräilijä
  Kappas, ei aamut olekaan valoisia siihen aikaan kun minä lähden töihin. Tajusin tilanteen kun kannoin fillaria ulos, enkä viitsinyt hipsiä takaisin kotiin etsimään valaisinta. Päätin ajaa riskillä töihin; minä väistän kaikkia mitkä liikkuu (ja myös niitä mitkä ei liiku); jos seriffi sattuu kohdalle ja ojentaa maksumääräyksen, niin taff lak, sitten pitää sakot maksaa.
No hyvin kävi, en törmännyt kehenkään eikä kukaan törmäänyt minuun. Pääsin töihin sakoitta; takaisin ajelen valoisana aikana.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin DIY-Ahkio-päiväkirjaa: Olen tältä keväältä keskeyttänyt ...

3.4.2000 (36334)
Slicksit alle
  No niin, nyt on kesäkausi virallisesti otettu vastaan. Vaihdoin maastofillarin nastarenkaat kesärenkaiksi. Taakse laitoin melkolailla sileän ja kapean Trekking-tyyppisen renkaan. Ensiajon perusteella sileä rengas rullaan kevyesti, sillä vauhdin pysyessä normaalina sykkeet tippuivat huomattavasti.
Sileä ja kapea (1,5 tuumaa) takarengas on melkolailla katkaisulaikan näköinen, kun tähän saakka olen käyttänyt 2,25 tuumaa leveitä renkaita. Tulevana kesänä tulen ajamaan pääasiassa työmatka-ajoa päällystetyillä pyöräteillä ja toisaalta vedän Lottaa peräkärryssä. Siksi aion kokeilla kuinka matkateko sujuu sileällä renkaalla.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

24.3.2000 (35968)
Fillarilla töissä
  Tulin toissapäivänä fillarilla töihin. Aamulla päivän sarastaessa oli mukava ajaa kun linnut lauloivat eikä hiekka pölissyt. Meren rantaan saavuttuani kuuntelin lokkien ääniä; nekin ovat jo saapuneet.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

20.3.2000 (35812)
T I T L E
  No vieläkään ei tämä päivitysrutiini toimi niin vaivattomasti kuin haluaisin. Käytännössä se näkyy minun verkkaisessa sivujen päivitystahdissa. No onhan leipätyön taakka lisääntynyt, mutta ei saisi olla niin kiire ettei ehdi harrastaa edes pikkuriikkisen, eihän?
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

6.3.2000 (35271)
Hiihtelyä
  Perjantaina hiihdin loistavan hankikannon siivittämänä Uudesta Valamosta kalamajalle. Menomatka kesti 50 min. paluumatka vastatuuleen 20 minuuttia pitempään. Lauantaina sitten alkoi tuntua äkkinäisen hiihtäjän perinteisen ja luistelutyylin kokeileminen. Ei niin etteikö alakroppa olisi toiminut, mutta kyllä lihakset oli kipeät. Taas hyvä motivaattori lisäämään pyöräilyä.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

28.2.2000 (35032)
Remontointia
  Dialogi kotona:
Tuossa olo- ja makuuhuoneen välissä on ovi, joka on laitettu umpeen levyllä. Aukaistaanko se?
Joo.
Perjantai-iltana naputtelin auki makuuhuoneen puolelta reikää. Lopulta sain lastulevyn pois. Suurena apuna minulla oli Minna, Lotta ja metallinilmaisin, sillä muuten olisi naulojen sijainnin löytäminen ollut arpapeliä.
Levyn takaa löytyi yllätys-yllätys ovi. Eli vanha ovi oli jäjetty paikoilleen. Onneksi ovi aukesi toiseen suuntaan, joten siitä ei ollut (vielä) haittaa.
Lauantaina aamulla paikallistin naulojen paikat olohuoneen puolelta. Iltapäivällä, kun lotta oli nukkumassa parvekkeella aloin tositoimiin. Etsin oven ja karmin väliin jäävää rakoa, monesti sen löytäen. Etsimistä vaikeutti se, että oven päällä oli paikoin 1cm paksu kipsitasoite. No lopulta oven ääriviivat oli suurinpiirtein auki, joten kevyt pukkaus makuuhuoneen puolelta ja PUM - ei vaineskaan. Murphyn laista huolimatta ovi ei kaatunut, vaan onnistuin irroittamaan sen siististi.
Nyt ongelma on saranat. Mulla on varastossa vanha ovi, joka käy tähän. Ovessa on saranat, mutta ne puuttuvat karmista. Olin elätellyt toiveita että restauroijat olisivat jättäneet saranat oven ja peitelevyn väliin, mutta ei! (Mitä tommoiset remonttimiehet ovat; odottakaas tulevaisuuden remontoijat kun alatte korjaamaan keittiön siivouskaappia, sieltä löytyy mukava yllätys!).
Lisäksi uuden oven ilmestyminen aiheutti meillä mittavan siirtelyurakan. Käytännössä jouduimme tyhjentämään kaikki kuusi kirjahyllyä, kun aluksi oli tarkoitus vain vaihtaa sänkyjen ja sohvan paikkaa ...
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

7.2.2000 (34336)
Haukka versio 4.1
  Nyt parvekkeellamme asuu haukka. Versio 4.1 tarkoittaa sitä että jouduin kiristämään siipien yläripustusta, koska tuulessa siivet saattoivat notkahtaa alaspäin. Haukan tehtävänä on pitää pulut poissa.

Päivitin DIY-Ahkio-päiväkirjaa: Ruuvasin perälevyn kiinni 5x50mm ruuveilla. Olin porannut ruuveja varten 4mm reiät, mutta ...
Päivitin bensa-päiväkirjaa.


3.2.2000 (34210)
DIY-Ahkio
  Päivitin DIY-Ahkio-päiväkirjaa: Eilen sahailin lisää ahkion osia. Nyt on laidat, keula- ja pohjatuet ...
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

31.1.2000 ver 8.11 (34083)
Ruikonperän multakurkku
  Ajoin viikonloppuna Mikkeliin ja takaisin. Takapenkillä istui kaksi hurmaavaa ja äkäistä blondia, joten katsoin parhaimmaksi kuunnella Jaakko Tepon Nevergreens-albumia korvalappustereoilla. Voi olla, että PamPamPamPamPamela ei ole parasta nukahtamismusiikkia, mutta harmittoman hauskaa ajanvietettä kuskille, jonka pitää keskittyä auton turvalliseen kuljettamiseen maaseudulle.
Lisäsin linkki-sivulle Maunulan kaupunginosan kotisivut.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

25.1.2000 (33913)
Uimassa
  Kävin eilen uimassa Lotan kanssa. Tälläkään kertaa ei otettu äitiä mukaan, vaan
... Sitten loppui pulikointi ja alkoi pullikointi ...
(lue lisää)
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

18.1.2000 (33655)
Havaintoja työmatkalta
  Tulin tänään fillarilla töihin. Pakkasta oli sopivasti pari astetta, joten tiet olivat kuivat (ja lumettomat, lumi suli pois viime viikolla). Matkantekoa oli jouduttamassa reipas pohjois(=myötä)tuuli, joten syntyi uusi reittiennätys nastarenkailla ilman että syke olisi ollut "riskirajoilla". Lähdin liikkeelle, kytkin valon päälle. Valoa riitti Länsi-Pasilaan saakka, sitten tuli kaputt. Ehkä loppui virta, ehkä irtosi liitin, ehkä petti sulake; tiedä häntä mutta pimeänä jouduin ajamaan loppumatkan. Onneksi koko matka on valaistua osuutta, joten pääsin ongelmitta perille.
Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä olevalla pysäkillä oli joku polttanut sikaria. Haju oli voimakas ja tuore, joku oli siinä varmaan odottanut linja-autoa ja oli saanut kyydin aivan hetki ennen minun saapumista paikalle.
Itämerenkadun ja Porkkalankadun risteyksessä oli työmiehet puomittamassa Itämerenkatua umpeen. Uusi yhteys on Länsisatamankadun kautta. Tällä ajojärjestelyllä pyritään vähentämään Itämerenkadun läpiajoliikennettä, mutta kun tulen autolla töihin, niin minun on yhä nopeinta ja järkevintä käyttää Itämerenkatua. Nyt tulee yksi mutka lisää, että se siitä. Oli työmiehet ajoissa puomittamassa, työ näytti valmistuvan 05:30.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

17.1.2000 (33612)
Lumet sulivat
  No voi helvate, jo on aikoihin eletty. Että tammikuun puolivälissä pitää laittaa lapselle kurahousut ja sisälle tultua niistä pitää pestä hiekka pois. Tuntui että syksyllä hiekka oli aina eteisen lattialla, ja ulkovaatteissa ja kengissä ja ja ja ... Kaihoisasti muistelen edellistä talvea - ei tullut hiekkaa sisälle, ei!
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

12.1.2000 (33438)
Haukka rikkoontuu
  Eilen haukka tipahti parvekkeen lattialle. Sen siipi murtui, joten nostin sen varovasti kirjahyllyn päälle. Josko tänään saisin hankittua vaneria, niin voisin vanhaa shapluunana käyttäen tehdä haukka.versio-4.0 josko se lopultakin toimisi/kestäisi pulupelättimenä.
Tänään tulin autolla töihin. Poikkesin matkalla Porkkalankadun A24-automaattiasemalle, sillä 95E maksoi 5.99. Muualla taitaa olla kalliimpaa?
Kohtasin ilmielävän Elviksen! Lue lisää MTB-sivuilta.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.

11.1.2000 (33400)
Urheilua
  Eilen kävin Lotan kanssa uimassa. Normaalin puljaamisen lisäksi kokeilimme menestyksellä tandemuintia (Lotta ui isin selässä). Kävi ihan hyvin treenaamisesta.
Tänään tulin aamulla fillarilla töihin. Nyt oli mukava ajaa, sillä lumi ja jää on sulanut pois. Vaatettakin tuli laitettua sopivasti päälle, ei tullut hirmuhiki eikä paleltanut.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

10.1.2000 ver 8. (33349)
Päivät sekoilee
  Heräsin aamuyöstä, ei nukuttanut, joten päätin lähteä töihin. Vähän harmitti kun en ollut muistanut illalla laittaa aamupalaa ja työvaatteita valmiiksi. Sain nähdä paljon vaivaa valmistellessani nuo yöllä sen verran hiljaa, ettei muut heränneet.
Ajoin autolla kaupungin halki. Yllättävän paljon oli liikennettä, sillä tavallisesti tuohon aikaa ei ole juuri muita liikkujia. Ennätys oli Vauhtitien Nesteen huoltasema, yhtäaikaa näkyvillä oli peräti 5 autoa! Työpaikalla suoritin ihan normaalit rutiinit, eli tarkistin servereiden loki-tiedostot ja vaihdoin varmuuskopionauhan. Sitten rupesin kirjaamaan päiväkirjaan tapahtumia.
Mones päivä tänään onkaan?
9.1 hmmm, maanantaihan on 10 päivä, onpas kellon päivämäärä pielessä ... ja kännykän ... 
ja NTP-serverin ... voi viiksivalluuuuuuu, tänään onkin vasta sunnuntai!
Ei pitäisi päästää vieraita lähtemään lauantaina, jotenkin olin asennoitunut niin, että Sanna lähtee sunnuntaina. Tämä hyvä, lähden kohta takaisin kotiin herättelemään muita. Kylläpäs sattui!
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

5.1.2000 (33191)
Fillarilla töihin
  Kaikkea sitä näkeekin. Keskellä tammikuun loskakelejä minä ajoin ekakertaa tällä vuosituhannella fillarilla töihin. Aamulla ajaminen oli erityisen raskasta, sillä pyöräteitä ei ollut aurattu puhtaiksi. Ohut lumikerros oli upottava ja raskas polkea.
Paluumatka olikin jo helpompi, sillä päivällä satoi vettä ja loska oli pääosin sulanut pois.
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa.

3.1.2000 ver 8.10 (33098)
Ahkio
  tarkoitukseni on rakentaa itse ahkio. Lisäsin kotisivuilleni päiväkirjasivun rakentamisen etenemisestä. Olen haalinut netistä käsiini kaksi eri ohjetta. Nyt olen lueskellut rakennusohjeet, ja olen laatinut oman mitoitukset. Tänään iltapäivällä olisi tarkoitus käydä ostamassa raaka-aineet (koska olen tänään autolla töissä), niin voin huomenna tulla maastopyörällä töihin.
Millenium
  sujui rauhallisesti. Olin kotona päivystämässä, joten mitään megapippaloita ei tullut pidettyä. Sain 6 tuntia ennen H-hetkeä tiedon että muualla maailmassa on Millenium tapahtunut ilman järjestelmävirheitä, joten loppuilta sujui mukavan rauhallisesti, ilman turhia hermoiluja. Lasillinen hyvää viiniä, nakkeja, perunasalaattia, raketteja ...
No tottahan olin reaaliaikaisessa yhteydessä Milleniumina ja totesin että vuorokauden vaihtuminen ei eronnut järjestelmän kannalta mitenkään normaalista vuorokaudenvaihtumisesta. Kyllä oli mukava herätä seuraavana aamuna ilman Millenium- päänsärkyä!
Päivitin MTB ajo-päiväkirjaa (1999).
Päivitin MTB-tilastotiedot.
Päivitin bensa-päiväkirjaa.


Vanhempia päivitystietoja löytyy täältä


 alkuun