* Quake II'seen uudet beta 5-ajurit refv1kb5.zip. Pieniä parannuksia ja korjailuja.
*
11/01/1998
* Need For Speed 2 SE'hen pari koodia, jotka syötetään alku- tai väli-valikkoruuduissa:
Ajaessa normaaleilla autoilla välillä, huomaa hyvin erikoisautojen
huiman tehon
ja muutenkin on ihan kiva körötellä vaihteeksi.
* Sierran/papyruksen SODA-Offroad Racing
on ilmestynyt eri nimellä ainakin Suomessa.
Se on siis nimeltään Gripped-Offroad
Racing ja tukee vain RenditionVeriteä
(ainakin tällä hetkellä). Beta/Demo
oli ainakin täyttä rautaa, jos pitää realistisista
autourheilu-peleistä.
* RenditionVerite beta3-ajurit Quake
2'een refv1kb3.zip.
Ajurit toimivat harvinaisen hyvin ottaen huomioon
nykypelien huonon Verite-tuen.
Grafiikka ei ihan näyttävyydessä
yllä 3dfx Voodoon tasolle, mutta mukana on silti
kaikkia hienouksia esim. anti-aliasing(ei
pykäliä objektien reunoilla) ym.
Tällä hetkellä maksimi resoluutio
V1000:lla on 640x480
ja V2x00:lla 800x600.
Itselläni ruudunpäivitys 640x480:lla
anti-aliasingilla n. 15-25fps riippuen
paikasta(233MMX/3DBlasterPCI S3D-biossilla).
* Sain vihdoinkin käyttööni Kinetixin HyperWire-ohjelman.
Eli ohjelma tuottaa java-appletteja sekä
3d- ja multimedia-ohjelmia.
3d-nopeus ei kyllä päätä
huimaa, johtuen 3d-kiihdytyksen puutteesta
(ainakaan en löytänyt minkäänlaista).
Muuten kyllä ohjelma tekee laadukasta jälkeä
ja sitä on helppo käyttää
helpon objekti-orientoituneen käyttöliittymän
avulla.
Mukana on myös paljon hyviä harjoitustöitä
yksinkertaisesta painonapista
aina interaktiivisiin virtuaalimaailmoihin.
Ohjelma käyttää myös hyvää
'subimage'-toimintoa, missä monta kuva-tiedostoa
kootaan yhdeksi ja näin kuvan lataaminen
appletissa nopeutuu.
En ole vielä paljoa kerennyt perehtyä
ohjelmaan, mutta kiinnostavalta se vaikuttaa.
Kinetixin palvelimella
tiedosto taitaa olla rikkinäinen
tai jotain, koska sen
kopiointi keskeytyi aina 750 kilotavuun. Onneksi
löysin sen toisesta paikasta.
Jos ohjelma kiinnostaa, kannattaa etsiä
sitä muilta palvelimilta nimellä hwsetup.exe.
Toinen ikävä asia on ohjelman 30
päivän käyttöaika ja vielä kolmanneksi,
imuroitavan tiedoston koko on noin vajaa 30MB.
* Ja vielä Screamer Rallyyn huijaus-koodit
(kirjoita valikkoruudussa):
-kaikki radat TRAMO
-kaikki autot CARBO
Rattiohjaimella ajettuna koodit tuntuvat turhilta.
04/01/1998
* Seuraavassa hieman arvioita uusista 3d-kiihdytetyistä peleistä:
(pelit on kokeiltu P233MMX/Monster3D:llä(3dfx),
joka on ylikellotettu 63:een)
(nämä ovat omia mielepiteitäni
ja niissä on katsottu enemmän
nopeuteen kuin sisältöön)
25/12/1997
* Nyt viimeinkin sain sen jo kuukausia odotetun Need
For Speed 2 SE'n.
Täytyy sanoa että kyllä on kaunis
peli kaikin puolin: FullSreen-videot,
3dfxVoodoo-grafiikka nopeaa ym.(en tosin ole
kokeillut vielä
regular-versiota).
Sain myös lahjaksi uuden VR-devicen(ratti-ohjaimen,
tosin itseltäni), ja
se on antanut aivan uusia ulottuvuuksia peleissä(nyt
pääsee paljon
helpommin kärki joukkoon.).
Eli nyt NascarRacing2'ssa
on jotain mieltä ajaa ne pari sataa kierrosta
ovaali-rataa, kun pystyy ohjaamaan autoa ruuhkassa.